Játékszabály és nyeremények

Játékszabály és nyeremények

A vetélkedőre kizárólag 3 fős csapatok jelentkezhetnek az 5., 6., 7. és 8. évfolyamokból. A csapatagoknak nem szükséges osztály- vagy évfolyamtársaknak lennie, vegyes csapatok is jelentkezhetnek. Egy iskolából és osztályból több csapat is jelentkezhet.
A csapatoknak rendelkezniük kell egy kapcsolattartó pedagógussal. Egy pedagógus több csapatnak is kapcsolattartója lehet.

A kapcsolattartó pedagógus feladata a csapatok segítése, a határidőkre való figyelmeztetés, az aktuálisan megküldött feladatlap továbbítása, kézbeadása a diákok számára, illetve visszaküldése, vagy a visszaküldés nyomon követése. Abban az esetben, ha a diákok küldik vissza a kitöltött feladatlapot, kérjük további címzettként a kapcsolattartó pedagógus is legyen becsatolva az email-be. Az előadásokra várjuk a pedagógusokat is.

A vetélkedő 2015. szeptember 17 – 2016. május 18. időszakot öleli fel.

A vetélkedő célja, hogy izgalmas feladatlapokon keresztül az évszakok mentén haladva, rejtvényeken, legendákon, kutatómunkán, filmeken és játékokon keresztül ismerjék meg a diákok a természet, a vadászat és az irodalom csodáit. A játék fejleszti a csapatok együttműködését is.

Honlapunkról folyamatosan elérhetőek lesznek a feladatok megoldásához szükséges segédanyagok, és fordulónként szerzett pontszámok is folyamatosan frissülni fognak, így nyomon követhetőek lesznek az aktuális helyezések.

A feladatlapokat havonta küldjük ki, hét fordulóból és három előadásból áll, mely a következőképpen alakul:

  

 A csapatok hivatalos regisztrációja az első forduló feladatainak visszaküldésével történik. Regisztrációs díj nincs.

A fordulók feladatainak megoldásait email-ben várjuk a megadott határidőkig a muzeumpedagogia@vadaszatimuzeum.hu email címre. A feladatokat kézzel írott formában is elkészíthetik a versenyzők, ebben az esetben szkennert formában várjuk.

A feladatok ellenőrzését és pontozását a Széchenyi Zsigmond Kárpát-medencei Magyar Vadászati Múzeum múzeumpedagógusai végzik.

Az előadásokon való részvételt plusz ponttal jutalmazzuk. A csapatoknak az előadások hónapjaiban kreatív feladatot is küldünk. A nem hatvani iskolából érkező csapatok választhatnak, hogy ezt a feladatot oldják meg, vagy az előadáson kívánnak részt venni. Ha a feladatot is megoldják és az előadásra is eljönnek, akkor is maximálisan 15 pontot kaphatnak. A Hatvanból jelentkező csapatok is megkapják a feladatsort, amelynek megoldásáért csak akkor kapnak pontot, ha legalább egy csapattag részt vesz az előadáson. A hatvani csapatok is maximum 15 pontot kaphatnak ebben a fordulóban.

Pontozási rendszer

• Fordulónként 15 pont gyűjthető csapatonként. A hét forduló alatt összesen 105 pont szerezhető.
• Előadásokra fejenként plusz 5 pontban részesülnek a csapatok, így maximum előadásonként 15 pontot kapnak.
• A nem hatvani diákok az előadás helyett választott kreatív feladatokért szintén 15 pontot szerezhetnek a csapatuknak.
• Összesen 150 pont szerezhető. (7*15 pont + 3*15 pont)

 

Az utolsó forduló 2016 áprilisában lesz, a vetélkedő ünnepélyes eredményhirdetésére és zárására 2015. május 18-án a Széchenyi Zsigmond Kárpát-medencei Magyar Vadászati Múzeumban kerül sor. Ide invitáljuk a vetélkedőn részt vevő összes csapatot!

A vetélkedő az új tudás megszerzésén túl értékes nyereményekért zajlik:

1. helyezett: szervezett kirándulás és nagyobb értékű digitális eszköz a csapat minden tagjának
2. helyezett: szervezett kirándulás és értékes elektronikai eszköz a csapat minden tagjának
3. helyezett: szervezett kirándulás és tárgynyeremény

További információk a muzeumpedagogia@vadaszatimuzeum.hu email címen, vagy telefonon a 06-37-541-900/304-es melléken kérhetők.

A vetélkedőben a múzeum együttműködő partnere a Széchenyi Zsigmond Könyvtár, ahol a kutatáshoz további segítséget kaphatnak a csapatok.

 

Jó nyomozást kívánunk!
A Vadászati Múzeum múzeumpedagógusai