Múzeumpedagógiai Nívódíjat nyert a Vadászati Múzeum
2020. szeptember 28-án átadták a múzeumi szakma legrangosabb díjait a 18. Országos Múzeumpedagógiai Évnyitón. Az online is figyelemmel kísérhető, egésznapos nyitóeseményt a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ és a Szépművészeti Múzeum - Magyar Nemzeti Galéria közösen szervezte.
A Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeum Múzeumpedagógiai Nívódíjban részerült, melyet a múzeum képviseletében Nagy-Hanula Viktória vehetett át Fekete Pétert kultúráért felelős államtitkártól. A díjátadón elhangzott laudációban elmondták, hogy a Vadászati Múzeum a pandémiás helyzetre gyorsan reagálva olyan oktatást is segítő online munkát végzett, melynek elemeit több oktatási intézmény is használni tudta.
A múzeumnak a kialakult pandémiás helyzet miatt márciusban be kellett zárnia kapuit. Az intézmény munkatársai a helyzetre gyorsan reagálva átültette a múzeum szolgáltatásait online térbe, annak érdekében, hogy az elmaradt múzeumpedagógiai foglalkozásokat és egyéb programjait pótolni tudja.
Heti tematikában videók készültek, amiket blogbejegyzések, online játékok, kézműves foglalkozások egészítettek ki.
Okos percek videósorozat első sorban az óvodás és kiiskolás korosztálynak készült, ahol elsősorban a Kárpát-medencében élő vadfajok, a vadászat hagyományai, a vadász felszerelései, feladatai kerültek bemutatásra. Egy kérdés egy válasz videósorozatban a múzeum arra törekedett, hogy olyan témákat, tárgyakat mutassanak be, ami újdonág, különlegesség a kiállításban.
A hét műtárgya blogsorozatban elsősorban a Zrínyi Miklós utolsó vadászatát bemutató időszaki kiállításban szereplő elsőrangú műtárgyakat mutatták be. A Kastélyparki mesék sorozatban egy új, korábban feldolgozatlan kutatási téma került bemutatásra, a kastély Hatvany-korszakának főkertészeinek személyét, tevékenységét illetően. A Rendhagyó történelem óra keretében, pedig a magyar történelem egy-egy korszakát, illetve egy-egy közismert történelmi személyét kizárólag vadászattörténeti aspektusból mutatták be.
Kézműves foglalkozások, mindig a videókhoz kapcsolódtak, a közös alkotáson túl az újrahasznosítás és a környezettudatos viselkedésre is ráirányította a figyelmet.
Az online játék főbb tartalmi pillérei a vadászattal és vadvilággal kapcsolatosak.
A múzeum köszönetét fejezi ki az Országos Magyar Vadászkamara segítségét és támogatását!